Poprzedni
Następny

NAD Electronics świętuje 50 lat działalności w branży audio

Średnia ocen: 5
(4 oceny) 4 komentarze

NAD Electronics, ceniony producent wysokiej klasy komponentów audio, obchodzi w tym roku 50. rocznicę działalności. Z tej okazji wprowadza na rynek limitowaną edycję wzmacniacza zintegrowanego wykończonego w stylu vintage, a ponadto zapowiada rozmaite wydarzenia związane z obchodami tego wyjątkowego jubileuszu. Świętowanie potrwa do majowych targów High End odbywających się w Monachium w 2023 roku.

NAD C 3050 LE

W ciągu ostatnich 50 lat NAD Electronics był wielokrotnie doceniany i nagradzany za swoje zaangażowanie w produkcję innowacyjnych, wysokowydajnych urządzeń audio, takich jak wzmacniacze, gramofony czy odtwarzacze CD, a w ostatnich latach także streamery i amplitunery audio-wideo.

Sukces NAD 3020

NAD stał się popularny m.in. dzięki sukcesowi, jaki odniósł wzmacniacz zintegrowany 3020, który z czasem został najlepiej sprzedającym się budżetowym wzmacniaczem w historii marki. Zyskał on uznanie wielu entuzjastów sprzętu hi-fi dzięki swojej dużej dynamice, mimo skromnych 20 W na kanał. Miłośników dobrego brzmienia zachwycił też swoją szczegółowością i klarownością, a wszystko przy zachowaniu przystępnej ceny. W ten sposób NAD niewątpliwie przyczynił się także do dalszego rozwoju branży.

Przez kolejne dekady NAD był pionierem wielu rozwiązań technicznych wykorzystywanych we wzmacniaczach, włączają w to przełomowe prace nad udoskonaleniem wzmacniaczy klas AB, G i D, a także technik hybrydowej amplifikacji. Nie można zapominać również o wprowadzeniu przez NAD-a do sprzętu audio protokołów do streamingu.

NAD C 3050 LE

Standard Full Disclosure Power

Przez cały ten czas NAD był orędownikiem prawdy w specyfikacjach technicznych produktów. Stworzył nawet własny standard Full Disclosure Power, według którego określano moc wzmacniacza. Opiera się on o rzeczywiste, a nie laboratoryjne warunki odsłuchowe, co niekiedy stawiało tego producenta w „niekorzystnym świetle” w stosunku do konkurentów, którzy nie podzielali zaangażowania NAD-a w transparentność pomiarów.

Określanie mocy przy jednej częstotliwości, jednym poziomie głośności, przy użyciu uproszczonego obciążenia testowego jest w porządku w przypadku składania dokumentacji do organów regulacyjnych, ale w rzeczywistości muzyka wpływająca na nasze emocje jest złożona i dynamiczna. Łatwo jest stworzyć wzmacniacz, który dobrze radzi sobie w ściśle określonych warunkach pomiarowych, ale my jesteśmy miłośnikami muzyki projektującymi produkty dla innych miłośników muzyki, więc oceniamy produkowane wzmacniacze w szerokim paśmie częstotliwości i zakresie dynamiki, aby dać naszym konsumentom realistyczne oczekiwania, co do wydajności wzmacniacza dla każdej muzyki, którą lubią słuchać. To często oznaczało, że moc znamionowa podawana w specyfikacji produktów NAD była niższa niż ta, którą chwalili się nasi konkurenci, ale nasze wskazania lepiej odzwierciedlają pełne i bogate brzmienie, jakie zapewniają wysokiej jakości nagrania – mówi Greg Stidsen, Chief Technology Officer w Lenbrook International.

Ten sposób projektowania urządzeń wywodzi się z podstawowych wartości marki, które obejmują korzystny dla klienta stosunek jakości do ceny, dużą wydajność, prostotę obsługi i innowacyjność. Wartości te są obecne w NAD Electronics od samego początku jego istnienia dzięki nieżyjącym już – założycielowi Marty’emu L. Borishowi i legendarnemu projektantowi wzmacniaczy Bjoernowi Erikowi Edvardsenowi. Obaj niestety już odeszli – Borish w 2017 roku, a Edvardsen w 2018 roku. Obecny zespół z sukcesami kontynuuje dzieło tych wybitnych w świecie audio postaci. Dziś marka NAD pozostaje jedną z najbardziej szanowanych i nagradzanych w branży hi-fi.

Debiut jubileuszowego wzmacniacza

NAD rozpoczyna obchody jubileuszu 50-lecia działalności od Toronto Audio Fest, które odbędzie się w dniach 21–23 października 2022 r., by następnie pojawić się na Paris Audio-Video Show od 4 do 6 listopada 2022 r.

NAD C 3050 LE

Podczas tych wydarzeń zadebiutuje specjalnie zaprojektowany, jubileuszowy zintegrowany wzmacniacz stereofoniczny NAD C 3050 LE. Został on wyprodukowany w 1972 egzemplarzach, a jego obudowa w stylu retro nawiązuje do czasów świetności hi-fi. Model ten wyposażony jest w podświetlane LED-ami mierniki VU, a także obudowę z satynowego forniru orzechowego. Kryją się pod nią nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak streaming hi-res, obsługa systemu multiroom, możliwość dekodowania nagrań w standardzie MQA i system korekcji Dirac Live (za pośrednictwem dołączonego modułu BluOS-D MDC2). Wzmacniacz obsługuje również funkcję AirPlay 2, ma wbudowany dwukierunkowy moduł Bluetooth z obsługą aptX HD i złącze HDMI z eARC (ulepszonym zwrotnym kanałem audio). Model C 3050 LE został także wyposażony w przedwzmacniacz gramofonowy i wzmacniacz słuchawkowy. W sekcji zasilania zastosowano najnowszą wersję wzmacniacza HybridDigital firmy NAD o mocy 100 W na kanał (Full Disclosure Power). Wśród wykorzystanych podzespołów znajduje się ponadto audiofilski DAC, zapewniający przetwarzanie sygnału w wysokiej rozdzielczości.

NAD C 3050 LE będzie dostępny w sugerowanej cenie detalicznej 10 699 zł, a każdy egzemplarz tego urządzenia ma unikalny numer – od 1 do 1972 i będzie dostarczany z certyfikatem autentyczności. Ten wyjątkowy model z limitowanej edycji będzie dostępny w salonach Top Hi-Fi & Video Design pod koniec listopada 2022 roku.

C 3050 LE jest oparty na projekcie wzmacniacza stereofonicznego 3030 z 1974 roku, który zapewniał 30 watów na kanał w klasie AB i oferował audiofilom niedrogą opcję wzmacniacza zorientowanego na wydajność. Oryginalny 3030 miał wbudowany tuner radiowy, a nowy C 3050 LE reprezentuje inną koncepcję, jako produkt, do którego „wystarczy dodać głośniki” i wyposażony w platformę BluOS, dającą miłośnikom muzyki dostęp do tysięcy internetowych programów radiowych, a także ponad 20 muzycznych serwisów streamingowych – mówi Cas Oostvogel, Product Manager w NAD Electronics.

NAD C 3050 LE

Film dokumentalny o NAD Electronics

Na połowę listopada 2022 roku zaplanowana jest premiera filmu dokumentalnego zatytułowanego „NAD Electronics: 50 Years of Truth in Power”, który obejmuje początki marki i jej ewolucję, aż po dzisiejszą pozycję innowatora w branży hi-fi. Łącząc archiwalne materiały i wywiady z kluczowymi osobistościami związanymi z marką, film prowadzi widzów od momentu powstania marki NAD, przez wprowadzenie na rynek legendarnego modelu 3020 i innych urządzeń. Filmowa historia kończy się przedstawieniem marki NAD jako stojącej na straży prawdy prezentowanej w specyfikacjach technicznych, zgodnie ze standardem Full Disclosure Power i dążącej do zapewnienia konsumentom produktów cechujących się wysokim współczynnikiem jakości do ceny, zwłaszcza w połączeniu z koncepcją MDC (Modular Design Construction). Film został wyprodukowany przez firmę 1Project z Toronto i trwa około 30 minut.

Wszystko, co nie byłoby filmem fabularnym o charakterze dokumentalnym, sprawiłoby, że marka zostałaby pozbawiona wpływowej historii, a jej fani kluczowych fragmentów opowieści. Co ważniejsze, był to jedyny sposób, w jaki mogliśmy odpowiednio oddać hołd fundamentom postawionym przez Marty’ego Borisha i Bjorna Erika Edvardsena oraz ich pasjonującemu projektowi, jakim był NAD, a także wpływowi, jaki wywarli na przemysł hi-fi w ciągu pięciu dekad – mówi June Ip, wiceprezes ds. marketingu Lenbrook International.

Wzmacniacz w „zwykłej” wersji

W marcu 2023 roku NAD Electronics będzie kontynuował obchody 50. rocznicy założenia, wprowadzając na rynek wzmacniacz zintegrowany NAD C 3050, czyli szerzej dostępną wersję swojego modelu oznaczonego jako „LE”. Oferowany w cenie niższej niż wersja limitowana, model C 3050 zapewni konsumentom możliwość opcjonalnej rozbudowy urządzenia o obsługę takich rozwiązań BluOS i Dirac Live przez instalację modułów MDC2 (Modular Design Construction). Charakteryzujący się mocą 100 W na kanał wzmacniacz C 3050 ma wejścia liniowe, złącze HDMI eARC, dwukierunkowy moduł Bluetooth z aptX HD, wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy oraz wzmacniacz słuchawkowy.

NAD C 3050 LE + PSB

Wprowadzeniu na rynek modelu C 3050 towarzyszyć będzie seria globalnych wydarzeń, organizowanych wspólnie przez NAD Electronics oraz sieć dystrybutorów i sprzedawców detalicznych, rozpoczynających się w weekend 3-5 marca 2023 roku, a kończących w weekend 18-21 maja 2023 roku, na targach High End Show w Monachium, gdzie w 1972 roku po raz pierwszy pojawił się pomysł stworzenia NAD Electronics. W tym okresie sprzedawcy urządzeń NAD na całym świecie otworzą swoje drzwi dla konsumentów przez organizację wyjątkowych sesji odsłuchowych, a także wprowadzenie atrakcyjnych ofert promocyjnych, a wszystko to w ramach obchodów 50-lecia marki.

Sukces marki NAD jest wynikiem oddania wartościom, na kanwie których została założona, którym przewodzili i mentorowali Marty i Erik, i które podtrzymujemy przez całą naszą 50-letnią historię. Wzajemne głębokie relacje między naszym obecnym zespołem a naszymi globalnymi partnerami przemysłowymi, razem składają się na wiele lat doświadczenia NAD. To oznacza, że wiele pokoleń entuzjastów hi-fi, którzy tworzą bazę fanów marki NAD, wciąż cieszy się doskonałymi proporcjami jakości do wydajności, bez konieczności poświęcania współczesnych udogodnień po to, aby cieszyć się muzyką. To jest coś, co niewiele pozostałych marek może zapewnić i coś, z czego jesteśmy bardzo dumni – powiedział Gordon Simmonds, prezes i dyrektor generalny Lenbrook International.

Aby być na bieżąco z rozmaitymi działaniami firmy NAD organizowanymi z okazji 50. rocznicy, zachęcamy także do odwiedzania strony internetowej NADelectronics.com/50years.



Poprzedni
Powrót do aktualności
Następny
5
Ocena:
Średnia ocen: 5

(4 oceny)

Polecane

Umów się na prezentację w salonie

W każdym z naszych salonów znajduje się sala odsłuchowa, w której w miłej atmosferze zaprezentujemy Ci brzmienie wybranego przez Ciebie sprzętu audio.

Umów się na spotkanie

Zobacz listę salonów

Umów

Top Hi-Fi & Video Design

Salony firmowe

Salony firmowe

Top Hi-Fi & Video Design: